Archives

SELAMAT TAHUN BARU DAN PROMOSI VIVIX SHAKLEE

Salam dan hai semua.. Selamat Tahun Baru saya ucapkan pada keluarga, sahabat dan  semua pembaca, Followers serta pelanggan blog dan Shaklee saya. Saya doakan semua anda berjaya mencapai apa yang anda inginkan tahun ini dan menjadi lebih baik dari diri kita sebelum ini

Januari ini Shaklee memulakan promosi produk terbaiknya iaitu Vivix. Dicipta dengan ujian klinikal, Vivix adalah antara salah satu suplemen yang boleh mengurangkan kependekan Telomere sebanyak 40%.

Landmark Study Shaklee yang kedua menemui bahawa  kromosom kita yang dilindungi Telomere daan enzim Telomerase akan memendek disebabkan faktor pencemaran di dalam badan dan faktor usia. Pendeknya Telomere akan menyebabkan kita mudah mendapat penyakit, akan cepat menghadapi masalah ketika usia makin lanjut dan akan kelihatan lebih tua. Kajian ini dilakukan bersama Dr. Elizabeth Blackburn, pemenang The Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009

Telomere adalah seperti pelindung pada kromosom kita. Kita bayangkan kromosom  seperti tali kasut. Di hujung tali kasut ada pelindung kecil yang seperti diikat bukan? Dan Telomere lah seperti apa yang berada di hujung tali kasut dan kromosom kita. Vivix membantu agar Telomeres kita sentiasa panjang dan sel/DNA kita terlindung daripada kerosakan dan radikal bebas. Menurut kajian ini, pengambilan suplemen Shaklee secara konsisten (Vitalizer, Vivix dan Cinch) secara konsisten setiap hari selama 5 tahun akan membantu mengurangkan kependekan Telomere sebanyak 40%

Insha Allah, kita akan jadi lebih sihat, sistem pertahanan badan semakin kuat dan kita kelihatan awet muda. Apa lagi penting daripada sihat pada usia yang semakin meningkat, bukan?

vivix shaklee, shaklee vivix, vivix shaklee sabah

Pelbagai testimoni didapati daripada pengguna Vivix Shaklee ini. Antaranya ada yang berjaya pulih daripada masalah buah pinggang atau diabetes hingga tidak perlu lagi dialisis,  bacaan darah tinggi semakin turun hingga tidak perlu ambil ubat lagi, bapa yang selama ini tidak mampu berjalan seperti biasa kerana gout dapat berjalan secara normal  dan yang pastinya kulit jadi semakin cantik dan kelihatan awet muda

Ikuti video di bawah di mana suami Puan Hafza berjaya pulih daripada strok asbab Vivix

 

Apa kata anda cuba Vivix bulan ini? Bulan ini jika anda beli Vivix 6 botol anda akan dapat PERCUMA 1 botol, free keahlian dan bonus sekitar RM240 ke atas. Jika anda beli 2 botol pula, anda akan dapat diskaun sebanyak 5%, percuma keahlian dan bonus Shaklee dalam RM36 ke atas. Seronok bukan? Jom try Vivix!!!!

Cari saya jika anda mau ya 🙂

With Love,

Aryn Fadz Lee l 016-587 9882

BACAAN KENCING MANIS TURUN DALAM MASA 2 MINGGU

Salam dan hai semua. Antara penyakit atau yang sering dialami dewasa ini adalah kencng mansi atau buah pinggang tidak berfungsi dengan baik. Ikuti testimoni ini apabila kadar atau bacaan kencing manis menurun selepas 2 minggu emak ini amalkan Vivix.

Assalamualaikum. Ini Maksu saya. Adik bongsu mak. Mak kata family mak memang ada kencing manis. Penyakit keturunan. Bila kena kencing manis confirm lah sangkut buah pinggang kan. Seram tahu tak. Hahaha.. kena prevent dari sekarang ni.

Bulan lepas melawat Cu, bila nak balik tu Cu kata nak beli Vivix. Untuk buah pinggang. 26/9/2016 hantar Vivix ke rumah Cu. Lepas explain semua terus gerak pegi kerja sebab dah lambat. 2 minggu lepas tu Whatsapp Cu balik nak followup OK ke tak makan Vivix tapi 25/10 baru Cu reply. Hahaha..

testimoni kencing manis dan vivix
Alhamdulillah terkejut dan bersyukurnya kencing manis Cu turun dari 20 kepada 10. Belum lagi tahap normal but its going there. Syukuuurrr sangat. Itu selepas sebotol Vivix. Bila sendiri dah rasa bagusnya Vivix ni, mesti akan repeat nak Vivix lagi. And yes, Cu repeat her second Vivix! Bila hantar Vivix kat Cu 27/10/2016, Cu pun nampak lebih sihat, muka lebih ceria. Cu kata badan pun rasa sedap sihat. Siap boleh kejar-kejar dengan angsa.

Sejak kebelakangan ni Cu ada masalah untuk bertutur dengan baik. Cu tak sihat and tend to lost her vocabulary at times. Tapi bila jumpa Cu hari tu dah lancar sikit. Lebih baik dari sebelum ni. Sebelum ni baca dan promote Vivix membantu meningkatkan fungsi otak. Tapi sekarang dah nampak sendiri dan semakin yakin dengan Vivix. Dengan izin Allah, what Vivix did worth the price!

Is it my eyes playing trick or she does look younger? 🤔

shaklee kk, shaklee sabha, shaklee papar

Mahu order Vivix? Hubungi saya terus 🙂

#supermomshakleestory
#myvivixstory
#vivixse

BADAN LEBIH CERGAS DAN LUKA CEPAT SEMBUH BILA BERPANTANG DENGAN VIVIX

Salam dan hai semua. Alhamdulillah.. Tamat sudah hari berpantang saya. Tapi, bukan bermakna saya boleh makan sesuka hati. Still kena jaga diri kerana anak masih menyusu dan untuk pastikan badan sentiasa fit. Hari ini saya ingin kongsikan kisah seorang ibu yang mengambil Vivix semasa berpantang seperti saya. Memang rasa perbezaannya kerana mengambil Vivix semasa berpantang selain mengambil Set Berpantang Shaklee membuatkan badan lagi cergas dan rasa lagi cepat sihat. Ikuti pengalaman ibu ini ya 🙂

PENGALAMAN TERINDAH BERPANTANG BERSAMA VIVIX SHAKLEE

Assalamualaikum W.B.T. Nama saya Nor Shahizan Rahimi Bt. Mohd Saad lebih senang dengan panggilan Yan. Sedikit perkongsian yang bakal di terjemahkan dalam sebuah penulisan ini bukanlah satu omongan kosong tapi satu perkongsian yang memberi manfaat extra pada diri saya. Syukur Alhamdulillah saya diberi kesihatan yang baik.

Sejak lahir saya jarang sakit. Mungkin itu salah satu sebab mengapa saya kurang kesedaran untuk mengambil sebarang vitamin secara rutin. Suka-suka ambil. Terlupa, maka jadilah vitamin itu bagai tukun tiruan. Lebih menyedihkan apabila “tukun tiruan” luput tarikh begitu sahaja.

Shaklee bukanlah satu jenama asing bagi saya kerana saya sering terbaca tentang kebaikan-kebaikan setiap vitaminnya. Dek kerana tabiat yang tidak disiplin untuk mengamalkan vitamin maka segala kebaikan itu bagai angin lalu. Namun, masa berganjak dan usia juga meningkat seiring masa. Mengandung anak pertama bagaikan satu rahmat buat saya dan bermulalah episod merasai sakit dalam hidup saya.

Berpantang dengan Vivix buat muka cantik berseri :)

Berpantang dengan Vivix buat muka cantik berseri 🙂

Jika dulu saya tidak mengenal jarum suntikan, vitamin sudahlah tentu tidak menjadi rakan tapi semasa mengandung anak pertama segalanya berubah. Saya mengalami morning sickness yang teruk, HB rendah dan disahkan diabetik. Teringat tentang Shaklee, saya pun mendapatkan Set Hamil. Sungguh bagai dikata tabiat manusia memang sukar di ubah. Sedar tanpa insaf tidak akan membawa kita kemana-mana. Set hamil menjadi “tukun”. Perkara yang sama berulang semasa hamil anak kedua. Saya hanya membeli dan mengambil vitamin Shaklee berdasarkan pembacaan semata-mata. Sifat acuh tak acuh terhadap pengambilan vitamin masih menebal.

Sehinggalah hamil anak ketiga, sifat sambil lewa berkaitan pengambilan vitamin masih ada. Hamil kali ketiga tidak terlalu mengganggu rutin harian namun pada trimester ketiga saya mudah merasa mengah. Apabila berada di akhir kehamilan saya melihat entry seorang SID yang juga teman lama seuniversiti berkaitan Shaklee. Saya mula menghubunginya. Perbualan kami lebih mudah kerana kami saling mengenali. Setelah diterangkan pelbagai manfaat saya mendaftar sebagai ahli dan membeli vitamin untuk keperluan ibu saya yang mengidap diabetis dan Set Berpantang Shaklee yang akan saya gunakan semasa tempoh berpantang.

Teman Shaklee saya ada menyatakan bahawa saya sebenarnya saya sudah boleh mula mengambil sebahagian daripada vitamin dalam set berpantang yang saya beli itu semasa mengandung. Saya di beri panduan dan cara yang betul untuk mengambil setiap vitamin dan memang tidak dinafikan di akhir-akhir kehamilan saya masih bertenaga untuk menaiki bangunan 3 tingkat untuk ke kelas kerana kerjaya sebagai seorang guru.

Vitamin yang sepatutnya saya makan semasa berpantang sudah mulai surut kerana saya mula mengambilnya sebelum tempoh berpantang. Maka saya putuskan untuk mengambil set berpantang premium dan berkenalan dengan VIVIX. Teman Shaklee saya berpesan agar VIVIX hanya boleh diambil selepas bersalin.

Hari yang ditunggu pun tiba. 7 September 2016 saya telah melahirkan bayi lelaki. Syukur, letih melahirkan kali ini kurang terasa. Syukur dengan izin-Nya pengambilan vitamin Shaklee secara konsisten sebelum proses melahirkan memberikan impak positif kepada diri saya. Selesai melahirkan saya tidak merasa lesu malah merasa bosan untuk berbaring semata-mata. Saya mula bergerak ke tandas sendiri untuk membersihkan diri tanpa rasa pening.

Selesai membersihkan diri, saya sudah mampu tunduk untuk mengenakan stokin pada kaki. Pergerakan terasa tidak terbatas dan bertenaga. Cukup berbeza pengalaman kali ini berbanding pengalaman bersalin anak pertama dan kedua. Dulu, usai bersalin saya perlu di papah untuk ke bilik air kerana bimbang saya akan pitam kerana tekanan darah sangat rendah.

Setelah dibenarkan pulang ke rumah,saya melalui saat berpantang yang sangat “heaven”. Badan terasa cergas dengan penambahan VIVIX dalam rutin pemakanan sihat setiap hari. Dengan VIVIX sememangnya luka dan bengkak cepat sembuh. Pada kebiasaannya pada minggu pertama berpantang saya akan merasa seperti ada ketulan yang akan bergerak-gerak di dalam perut. Kata orang-orang tua “batu meroyan belum kecut”. Tapi kali ini, rasa itu tiada dengan pengambilan VIVIX.

Anak kampung seperti saya masih lagi mengamalkan urutan selepas bersalin. Dek kerana saya melahirkan pada saat orang lain hendak menyambut Aidiladha maka proses berurut agak lambat. Minggu kedua saya didatangi bidan kampung yang sering mengurut orang-orang bersalin. Melihat pergerakan saya yang agak lincah beliau bertanya “hang ni dah berapa hari sebenaqnya, mak hang kata baru masuk dua minggu tapi aku tengok macam orang dah sebulan”.

Hakikatnya memang baru masuk minggu kedua. Saya hanya tersenyum dan mengucap syukur dalam hati kerana diberi kesihatan yang baik dengan ikhtiar ber’Shaklee’. Sekali lagi saya mendapat soalan cepu emas “hang bertungku sehari berapa kali ni….ka memang pesen badan hang tak masuk angin”. Biasa la mak-mak bidan orang Kedah memang kuat berbual. Sekali lagi saya hanya tersenyum.

Di akhir proses berurut mak bidan teringin sangat nak tau jenis ubat yang saya ambil semasa berpantang kali ini. Saya pun menunjukkan barisan vitamin Shaklee dan tidak terkecuali VIVIX. Mak bidan pun berpesan…. “hang jangan tukaq-tukaq dah ‘ubat’ kalau beranak lagi sebab aku tengok hang kemaih beranak kali ni” (kemaih dalam loqhat kedah merujuk kepada orang yang sedang berpantang bermaksud sangat bertenaga).

Selain manfaat kesihatan tubuh badan sendiri, Alhamdulillah bayi saya juga mendapat tempias kebaikannya. Susu badan sangat meriah. Bayi lelaki memang kuat menyusu. Alhamdulillah susu badan cukup untuk menampung keperluan anak kecil itu. Saat saya menulis kisah ini saya sebenarnya mulai runsing dalam kesyukuran kerana bahagian peti sejuk beku sudah hampir penuh dan sedang memikirkan kaedah terbaik untuk membawa stok susu tersebut pulang ke tempat mencari rezeki selepas tamat tempoh berpantang nanti.

VIVIX dan barisan vitamin lain dalam Shaklee telah mengubah persepsi saya dalam rutin pengambilan vitamin. Pengambilan vitamin yang betul dengan cara yang betul akan memberi kesan terbaik kepada diri seseorang individu. Syukur ke hadrat Ilahi kerana mendorong hati ini mencari yang terbaik.

Terima kasih sahabat Shaklee yang sudi berkongsi ilmu dan manfaat Shaklee. Semoga dengan kebaikan yang ada pada produk terbaik ini membuka mata semua orang tentang kepentingan hidup secara sihat. Saya masih lagi baru belajar dan ingin terus menggali ilmu dalam gaya hidup sihat bersama SHAKLEE.

#supermomshakleestory
#myvivixstory
#vivixse

EJEN DAN PENGEDAR VIVIX SHAKLEE DI KOTA KINABALU DAN PAPAR SABAH

Salam dan hai semua..Baru kelmarin create short video dengan anak-anak tentang Vivix Shaklee, si antioksida. Mau share di sini hari ini 🙂

 

Hihi.. Macam nilah ibu anak 4.. Kemana-mana ada jak anak ikut bergambar dan bervideo.

Sedikit tentang Vivix yang anda perlu tahu.

Vivix atau antioksida terbaik ini mempunyai 4 bahan iaitu Anggur Muscadine, Purple Carrot, Polygonum dan Elderberry. Keempat-empat bahan dan ramuan ini telah dikaji bertahun oleh Shaklee dan didapati mempunyai antioksida yang tinggi. Jika anda perasan, keempat-empat bahan ini mempunyai warna yang gelap. Warna gelap pada bahan-bahan inilah menunjukkan bahan-bahan ini mempunyai perlindungan atau antioksida yang tinggi pada tumbuhan-tumbuhan ini

Pengambilan Vivix juga membantu Mitokondria di dalam badan kita untuk semakin sihat. Kajian menunjukkan, apabila hjung mitokondria ini semakin panjang, umur manusia akan semakin panjang juga kerana manusia akan semakin sihat

Suka saya ingatkan juga tentang penuaan. Penuaan memang tidak dapat dielakkan akan tetapi boleh dilambatkan prosesnya Penuaan menyebabkan pelbagai masalah dalam badan wujud kerana badan mula kurang pertahanan. Kajian menunjukkan apabila anda mengambil Vivix, anda akan kelihatan 25 tahun lebih muda. Dalaman badan juga ya 🙂

Saya suka Vivix kerana ia membantu mengurangkan masalah alergik saya, buat saya rasa bertenaga dan paling best kulit glowing u olls 🙂

testimoni-vivi-x-kulit-cantik

Vivix Effects – Ibu dan anak

Antara keistimewaan Vivix ini lagi adalah;

1 . Mengurangkan penyebab berlakunya penyakit alzheimer

2 . Meningkatkan daya ketahanan badan

3 . Bantu menurunkan berat badan

4 . Bantu tingkatkan kesuburan

5 . Menyokong kesihatan sendi

6 . Membantu memulihkan penyakit strok atau angin ahmar

7. Membantu mengurangkan  kencing manis

8. Perbaiki sel

9. Melindungi jantung dan mengurangkan risiko penyakit jantung

10. Cegah pembentukan protein AGE – Protein jahat dalam tubuh

Vivix yang berharga RM475 ini tahan untuk sebulan, bergantung pada jumlah pengambilan. Kehebatannya terutama dalam membantu ramai pesakit kronik untuk semakin sihat membuatkan ia sangat berbaloi untuk dibeli.

Hubungi saya, Pengedar Vivix Shaklee di Kota Kinabalu dan Papar Sabah ini sekiranya anda inginkannya dengan harga yang lebih jimat 🙂

ejen dan pengedar vivxi shaklee sabah

With Love, 

Aryn Fadz Lee l 016- 587 9882

KELEBIHAN, KEBAIKAN DAN MANFAAT VIVIX SHAKLEE

Salam dan hai semua.. Hari ini saya ingin berkongsi tentang salah satu suplemen Shaklee yang terbaik iaitu Vivix. Vivix Shaklee merupakan suplemen antioksidan yang telah banyak membantu pesakit-pesakit kronik seperti penghidap Diabetes, sakit jantung, masalah buah pinggang, SLE dan masalah dalaman untuk semakin sihat. Saya kongsikan 1 testimoni pengguna Vivix yang baru consume vivix selama 2 minggu. Bacaan kratinin beliau hampir turun kepada normal setelah mengamalkan Vivix dari Shaklee ini

testimoni vivix shaklee

Pengguna ini akan ke hospital untuk dialisis 3 kali seminggu

Alhamdulillah.. Saya sangat-sangat bersyukur kerana dapat membantu pelanggan dan rakan-rakan yang memerlukan Vivix ini. Bagaimana Vivix ini membantu mengurangkan masalah-masalah kronik ini?

Vivix Shaklee terdiri daripada 4 bahan yang mempunyai antioksida yang tinggi. Antioksida inilah yang membantu mengurangkan radikal bebas di dalam badan. Radikal bebas ini umpama pencemaran di dalam badan. Punca radikal bebas ini wujud di dalam badan adalah daripada faktor pemakanaa, minuman, udara dan sekeliling kita. Apabila radikal bebas ini banyak di dalam badan, ia menyebabkan pertahanaa badan lemah, sel dan DNA mula merosot.

Vivix membantu memperbaiki sel dan DNA manusia. Apabila sel dan DNA semakin baik, pertahanan badan semakin kuat. Ini membantu seseorang untuk menjadi semakin sihat dan mampu melawan punca-punca penyakit kronik. Kebanyakan orang yang mengambil Vivix merasakan badan mula semakin cergas, tidak mudah letih dan kulit semakin menawan

4 ramuan semulajadi Vivix iaitu Anggur Muscadine, Lobak Ungu yang mempunyai sumber terbaik vitamin A yang merupakan antiradang terbaik, Elderberry yang mempunyai flavonoids yang membantu memperkuatkan sitem imun badan dan Ploygonum juga dikenali sebagai Knotweed Jepun yang merupakan rumusan suplemen anti penuaan,   adalah tumbuh-tumbuhan yang mempunyai antioksidan yang tinggi serta perlindungan yang terbaik untuk kulit.

Saha satu bahan dalam Vivx adalah Anggur Muscadine

Saha satu bahan dalam Vivix adalah Anggur Muscadine

 

Fakta menarik mengenai Vivix

Fakta menarik mengenai Vivix

sgaklee vivix, vivx shaklee

Antara manfaat Vivix

Vivix yang terhasil daripada kajian hebat dan bertahun ini, tidak mempunyai perisa dan pewarna tambahan, menyokong kesihatan jantung, menggalakkan biogenesis mitokondria, melambatkan pembentukan protein AGE protein yang merbahaya kepada tubuh dan satu-satunya suplemen yang mampu membantu memperbaiki DNA. Dan mungkin anda tidak tahu, yang Vivix boleh buatan rasa rokok jadi pahit 🙂

Testimoni Vivix - bebas rokok

Testimoni Vivix – bebas rokok

Ingin dapatkan Vivix si antioksida terbaik ini? Hubugni saya di 016-587 9882

With Love,

Aryn Fadz Lee l 016-587 9882