Archives

KULIT CANTIK, BADAN CERGAS DAN STRES TIADA DENGAN SET KECANTIKAN SHAKLEE

Salam dan hai semua.. Teringat 3 tahun lepas bila saya mula berblogging, antara produk shaklee yang menjadi kegemaran saya ketika itu adalah Set Kecantikan Shaklee yang terdiri daripda ESP, B Complex, Vitamin C dan Vitamin E yang saya ambil setiap hari.

Masa tu saya sangat teruja melihat perubahan pada kulit wajah sendiri setelah sebulan mengamalkan set ini dan berkongsi dengan pembaca blog ini tentang perbezaan yang saya rasai.

Saya bermula sebenarnya dengan mengambil minuman protein Shaklee iaitu ESP sebagai membantu meningkatkan pengeluaran air susu ibu. Setelah teruja dengan peningkatan jumlah air susu ibu saya, saya mula tertarik untuk mencuba pula Vitamin E yang dikatakan mampu membuat muka flawless. Dan dalam masa yang sama saya ambil juga B Complex dan Vitamin C Shaklee. Saya tulis tentang perubahan yang saya rasai itu di link ini

Gambar no filter masa Aidilfitri lepas :)

Gambar no filter masa Aidilfitri lepas 🙂

Tahukah anda selain daripada rasa kulit kembali Marvellous, banyak perbezaan yang saya rasai setelah ambil set ini? Antaranya saya rasakan badan tidak lagi cepat lemah atau penat. Perkara yang selalu terjadi pada ibu yang menyusukan anak.

Kalau selalu lepas anak menyusu, saya cepat rasa lapar atau terus tertidur sebab penat. Tapi saya selalunya akan ambil ESP sebelum bayi menyusu dan ini membantu saya tidak mudah lapar dan letih dan dapat buat kerja rumah yang lain pula

Saya juga suka ambil B Complex kerana selalunya saya mudah stres lebih-lebih lagi anak dah 4 orang ni. Saya selalunya akan ambil B Complex selepas sarapan agar otak terus cergas dan mood terus bagus di awal pagi.. Hihi..

Vitamin C pula saya mesti ambil setiap hari. Since saya memang ada masalah resdung, saya kena pastikan pertahanan badan saya kuat agar resdung tidak datang. Selalunya kalau resdung saya datang, memang saya rasa sangat-sangat tidak selesa kerana saya akan bersin sepanjang hari dan hingus meleleh tanpa berhenti. Rasa tidak best sungguh!

Vitamin E pula sangat membantu bekas-bekas jerawat makin pudar dan kulit muka makin glowing.. Sangat penting untuk ibu anak 4 yang sudah berusia 30-an untuk menjaga kulit muka,kan? Hihi..

Sebenarnya, semua vitamin dalam set kecantikan ini membantu sel dalam badan jadi lebih sihat. Setiap 120 hari sel badan akan renew dan ia akan duplicate ciri-ciri yang ada di sel lama. Apabila sel lama rosak, maka ia akan duplicate yang rosak itu.

Tapi apabila kita ambil suplemen, perlahan-lahan sel lama akan diperbaiki dan sel baru akan duplicate sel lama yang diperbaiki itu. Dan organ yang paling cepat memperlihatkan kerja pembaikan sel itu berjalan dari dalam badan adalah kulit. Sebab tu paling senang nampak adalah perbezaan dari kulit.

Bukan kulit sahaja yang dapat manfaat bila kita ambil suplemen akan tetapi seluruh badan. So, bagi sesiapa yang mengamalkan produk Shaklee, terus konsisten ya. Bila tidak konsisten, badan kita akan kembali kekurangan nutrisi.

WIth love,

Aryn Fadz Lee l 016-587 9882

HILANGKAN PARUT JERAWAT DENGAN SET PUDAR JERAWAT SHAKLEE

Ahad lepas kami sekeluarga menghadiri Master Celebration Master Aya Chalo dan Shamsul di Pan Pacific Sutera Harbour, Kota Kinabalu. Selain berjumpa dengan keluarga Shaklee saya, kami juga masing-masing bercerita tentang perubahan yang dirasai setelah mengamalkan Shaklee.

Paling buat saya kembang hati bila sahabat tegur  muka saya yang lebih halus dan glowing.. Hihi.. Saya sendiri akuinya sebab saya sendiri perasan setelah beberapa kali mengambil Vivix, tekstur kulit saya lebih lembab, cantik dan sihat. Saya juga dapat lihat yang liang roma kulit muka saya mengecil dan badan lebih bertenaga.

ejen shaklee kk
Bersama adik-beradik Shakleeku, Kak Line. Masa ni kami berwefie di Shaklee Branch Kota Kinabalu minggu lpeas

ejen shaklee sabah
Gambar di Master Celebration Master Aya


Bagaimana Vivix membantu mencantikkan muka?

Vivix ni adalah suplemen Shaklee yang mempunyai fitonutrien proprietari dan resveratol yang mana gabungan kedua-dua komponen ini membantu melambatkan mekanisma utama penuaan selular. Atau dalam bahasa mudah, buat kita nampak awet muda dan leih muda dari usia sebenar.

Ramuan-ramuan Vivix iaitu Muscadine Grape, Purple Carrot, Elderberry dan Polygonum Cuspidatum merupakan ejen-ejen yang mengaktifkan pengawalan utama genetik.  Pengawalan utama genetik inilah yang mengawal kemerosotan yang terjadi di  dalam badan. Ramuan-ramuan semulajadi Vivix ini juga membantu menggalakkan biogenesis iaitu pembentukan baru Mitochondria  untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel. Mitochondria ini adalah penjana tenaga di dalam sel yang bertugas menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila usia meningkat, kecekapan Mithichondria ini akan menurun dan ini juga menyebabkan fungsi sel menurun.

Ia akan membuatkan kita cepat berasa letih dan penat. Akan tetapi bila kita mengamalkan Vivix, badan kita akan rasa lebih bertenaga. Bila badan bertenaga, kita tidak mudah stres dan jatuh sakit. Jadi, kita lebih gembira, cantik dan bahagia 🙂

vivix shaklee
Vivix yang buatku tersenyum 🙂


Selain itu juga, saya juga amalkan ESP, SR Vit C, B Coplex dan Vita-E Complex bagi membantu mengurangkan parut-parut jerawat dan mengecilkan liang roma muka.

Dulu, masa sekolah menengah saya pernah dilanda masalah jerawat yang teruk setelah menghadiri 1 perkhemahan. Ketika itu, dek tidak tahan melihat jerawat di muka saya yang sangat-sangat ‘berisi’, mummy saya memicit jerawat tersebut satu persatu. Ini menyebabkan liang roma kulit muka saya menjadi besar dan ia kekal sehingga saya dewasa.

set pudar jerawat
SET PUDAR JERAWAT
Akan tetapi sejak saya amalkan keempat-empat suplemen ini bermula tahun lalu secara konsisten, nampak kulit muka saya berubah secara perlahan-lahan. Sebelum itu, kulit saya kusam dan nampak tidak bermaya. Tetapi kini semua orang menegur saya semakin gorgeous walaupun baru bersalin anak ke-3! 🙂

Ok.. Bagaimana Set Pudar Jerawat ini membantu saya?

1) ESP
Soya memang terbukti mampu membantu mencantikkan kulit. Selain itu, soya yang berwarna putih ini juga dikatakan mampu membuat kulit lebih putih. Dan saya sangat-sangat setuju dengan itu. Ia ternyata berkesan dengan saya!

Ingatkah anda pada tahun lepas yang kecoh di media sosial tentang Vitamin Cyang dikatakan mampu membuat kulit wajah berseri-seri dan cantik. Vitamin C adalah vitamin yang membantu membentuk kolagen kulit. Pengambilannya secara konsisten mampu membantu kulit lebih bertenaga dan sihat. Juga mengecilkan liang roma muka

Vita- E adalah suplemen yang mampu mengurangkan parut-parut jerawat. Vita- E Shaklee dengan grape seed ini juga dikatakan mampu membantu mengurangkan masalah jerawat di muka

Rata-rata wanita yang bertudung  mengalami masalah tona kulit tidak sekata. Ini kerana kawasan muka yang diliputi dengan tudung tidak terdedah kepada matahari. B-Complex Shaklee ini mampu menyelesaikan masalah ini jika diambil secara konsisten.

Cubalah jika anda ingin kan kulit yang cantik tanpa sebarang suntikan atau bahan kimia yang menakutkan. Tapi kena ingat ya. Kena komsisten untuk dapatkan hasil terbaik. Saya  sendiri mengamalkan sejak setahun lepas. Jadi tidak hairanlah kulit jadi cantik mulus kan 🙂

ahli shaklee
Hubungi saya terus jika anda berminat!


Saya merupakan Pengedar Shaklee di Sabah, Sarawak serta seluruh Malaysia. Hubungi saya sekiranya anda perlukan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee di talian berikut;


Call/Msg/Whatsapp : 016-587 9882
Email : arynfadzlee@gmail.com

KELEBIHAN ESP SHAKLEE

WAH!WAH!WAH! ESP SHAKLEE PROMOSI BELI 6 PERCUMA 1 BULAN INI SAHAJA!! Berita gembira untuk peminat ESP SHAKLEE termasuklah saya ! 🙂  Sekali lagi promosi ESP ni berlangsung! Teringat saya pada mula-mula saya beli ESP SHAKLEE ni, masa tu memang promosi. Tidak silap November 2012.  Seingat saya, pada ketika itu saya risau dengan stok susu anak yang sedikit merudum sejak masuk kerja. Tiba-tiba teringat dengan Mama Shaklee saya yang selalu post pasal ESP yang boleh bantu tingkatkan pengeluaran susu. Terus saya contact beliau. Masa tu rasa mahal juga ESP ni. RM150 untuk 1 tin. Tapi tidak sangka, BESAR pula tin dia tu. Hihi.. Berbaloi beli mahal-mahal apa lagi selepas saya amalkan ESP dalam masa seminggu, susu perahan saya meningkat! Kebiasaaannya saya dapat perah 5 0z satu sesi, akan tetapi selepas mengamalkan ESP susu perahan saya meningkat 10oz 1 sesi 🙂 . Then, makan lama makin ramai pula orang tegur kulit makin cantik dan badan maintain lepas bersalin.. Hihi.. Wah, apa lagi..Terus jatuh cinta sedalam-dalamnya dengan ESP..Hehe..

Apakah ESP – ENERGIZING SOY PROTEIN ini?
ESP adalah makanan protein berasaskan soya. Ia merupakan pengasingan protein yang pertama dicipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70-an. Banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr. Shaklee telah lama mengetahui protein soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul

ESP diiktiraf di seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat intensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi pernah dihasilkan. Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi “Non-GMO” ( Non-Genetically Modifeid Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Tambahan pula, setiap 850g ( satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

Sesetengah soya diproses dengan menggunakan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isflavone, malah membentuk pencemaran bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan. ESP Shaklee dicuci dengan air bagi mengekalkan isoflavone genistein dan daidzin yang penting untuk tubuh kita mendapat seluruh manfaat soya. Shaklee menggunakan proses pensijilan IPP yang memastikan kacang soya yag digunakan bebas daripada pendedahan kepada perubahan genetik.

ESP Shaklee juga merupakan satu-satunya prduk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur sama ada tua atau muda. Manakala, kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada penghidap kencing manis

Ok, apakah kelebihan dan kebaikan ESP ini? Jom baca …

1) Bantu mengurangkan penat dan keletihan selepas bekerja
2) Bantu muluskan kulit
3) Bantu merangsang penghasilan susu ibu lebih banyak
4) Membantu untuk kelihatan lebih muda dari usia sebenar. Pendek kata awet muda :).
5) Sangat baik untuk hormon – kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, yang fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. 
6) Membantu merendahkan paras kolestrol
7) Mencegah osteoporosis
8) Mencegah risiko sakit jantung dan darah tinggi
9) Baik untuk prostat – Genistein yang terdapat dalam kacang soya terbukti berupaya untuk mengekang pertumbuhan dan pembiakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser
10 ) Baik untuk pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat
11) Kulit remaja – ESP merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan , ejen anti penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kepejalan otot
12) Mempercepatkan penyembuhan luka dan mengurangkan kesan parut
13) Pembekal tenaga – Membekalkan tenaga dengan segera agar kekal bertenaga dan meningkatkan sistem imun.
14) Mencegah migrain, insomnia dan tekanan
15) Memperbaiki pigmentasi – ESP SHAKLEE ini membantu memperbaiki pigmentasi, kedutan dan kesan tua serta masalah rambut beruban
16) Memperbaiki memori – Meningkatkan kualiti memori, daya tahan, dorongan seksual dan rangsangan
17) Sesuai untuk semua golongan. Lelaki, wanita, ibu mengandung, ibu menyusukan dan warga emas
18) Mampu membantu dalam menurunkan berat badan
19) Juga boleh membantu menambahkan berat badan
20) Boleh membantu mengurangkan masalah rambut gugur

testimoni set kecantikan
Testimoni ESP – Bantu cantikkan kulit muka
testimoni set slim dengan esp
Testimoni ESP – Bantu kurangkan berat badan
TESTIMONI ESP SHAKLEE
Testimoni ESP – turunkan kadar kolestrol dan bacaan gula dalam darah

Anda juga boleh klik link ini untuk mengetahui lebih lanjut tentang ESP SHAKLEE ini

Saya merupakan Pengedar Shaklee di Sabah, Sarawak serta seluruh Malaysia. Hubungi saya sekiranya anda perlukan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee di talian berikut;

Berminat untuk menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya segera! Saya akan guide anda sebaik mungkin sekiranya anda ingin menjadi Pengedar Shaklee yang berjaya 🙂

Call/Msg/Whatsapp : 016-587 9882
Email : arynfadzlee@gmail.com

TIPS KULIT CANTIK

Kecantikan, satu perkataan yang disukai oleh semua orang terutamanya wanita.. Begitu juga saya.. WLupun saya ambik suplement shaklee untuk membantu, tidak dilupa juga langkah-langkah yang mungkin kita lupa untuk mendapatkan kulit yang cantik.. Peringatan utk diri sendiri juga..hehe..


Kulit wajah yang cantik dan mulus menjadi idaman setiap wanita 🙂


TIPS MENDAPATKAN KULIT YANG CANTIK

~ Buang semua produk kecantikan yang tidak digunakan enam bulan lalu dan dapatkan produk penjagaan kulit yang benar-benar ingin digunakan setiap hari.


~ Minum 8 gelas air putih setiap hari. (Pling kurang 3 liter ok!)

~ Lakukan senaman kerana ia bukan sahaja baik untuk tubuh tetapi juga dapat membantu anda mendapatkan kulit cantik dan sihat berseri.

~ Pastikan kulit anda mendapat ‘makanan’ terbaik menerusi khasiat buah-buahan segar.( Sekarang ni buah-buahan pun da ltak mcm2 da..mau dpt btul2 sgar xtaula mcmna.huhu..)


~ Pakai pelembap wajah setiap hari. Pilih pelembap yang bebas minyak.

~ Elakkan kemarahan kerana ia boleh menyebabkan kerosakan pada kulit anda. Sentiasa tenang dalam apa jua keadaan.(Bila hati tenang, akan terpancar di wajah kitakan )

~ Jangan sentiasa mengenakan solekan. Biar kulit berehat seketika.

~ Jangan terus tidur tanpa menanggalkan mekap terlebih dahulu.

~ Jangan menggunakan sabun atau sebarang produk selain produk penjagan kulit yang sesuai dengan kulit anda.

~ Berhenti pengambilan makanan ringan kerana ia boleh merosakkan kulit anda.

~ Makanan tambahan seperti vitamin amat penting untuk kesihatan kulit anda. Walaupun begitu, tidak bermakna jika anda tidak mengamalkan makan harian yang berkhasiat.( sAYA AMBIK SHAKLEE!)


~ Pastikan anda tidur cukup iaitu 8 jam sehari. (patutpun bila kurg tido muka sembab ja )

Feel free to get FREE Consultation from me..

FB :Aryn Fadz Lee
Page FB : Vitaminku Sefamilee
Cal / Msg / Whatsapp : 013-838 2808
Email : kawan_sya@yahoo.com

TESTIMONI BEAUTY SET SHAKLEE

Slm Jumaat semua..sejak akhir2 ini, ramai juga yang tegur ttg perubahan kulit muka si Ummi Furqan ni,hehe.. ALhamdulillah, semua nipun adalah kurniaan dari YANG MAHA ESA, penjagaan kulit yang berterusan & istiqamah dlm pgambilan supplement shaklee ni..syukur Alhamdulilah..saya dipertemukan dgn Shaklee di masa saya tercari2 produk yang sesuia untuk baiki penampilan diri ini.. Almaklumla, anak da 2 ni, so komitmen nak jaga muka macam bujang dulu tu mmg lainla..hehe..

 Ramai juga yang berminat dengan BEAUTY SET yang terdiri daripada VITAMIN E + VITAMIN B COMPLEX + VITAMIN C + ESP.. Rata2nya adalah ibu2 dan isteri2 yang inginkan kulit yang cantik semula@cantik mcm masa bujang..Gembiranya saya kerana dapat membantu ibu2 dan isteri yang sebenarnya ingin cantik untuk suami tersayang.. Siap kwn sya krim gmbar lagi kat sya sbab mau tunjuk perubahan muka beliau, smbil pm sya ;

” Ryn, dah nampak skrg..muka kakak xkusam..pegang pun rasa lain..huuhuuuaaa”
(Gmbr muka xblh la bg tengok sbb kakak ni bg gambar  tidak bertudung..hehe )

Perasaan saya ? LAGIX1000 X HAPPY!!!!! Puas hati sangat2 bila kita boleh bantu seseorang kan.. Sentiasa dpt feedback yg bgus dr dorg.. Alhamdulillah, Allah permudahkan segalanya bagi saya..

” Tu vitamin e bgus ohh..kulit jadi lembut..dlu rambut sya bnyak gugur..skrang x sdah “

Tersenyum lebar saya membacanya.. Alhamdulillah..

Bagi saya, adalah satu kepuasan melihat testimoni2 bgini.. sungguh tak sangka, sya dapat membantu seseorang.. Membantu sesuatu yang mugkin lama da dorg risaukan, lbih2 lg ibu2 & isteri2 yg mmg sentiasa mau kelihatan cantik akan tetapi mempunyai kekangan masa, wang @ tidak tahu mcm mana cara untuk melakukannya.. Saya pun pernah mengalami perasaan begitu, risau melihat perubahan wajah, badan & segala-galanya.. Dan alhamdulillah, akhirnya Allah temukan saya dengan Shaklee.. Dan semoga saya akan sentiasa dapat berkongsi kebaikan produk2 shaklee ini..aminnn..

Untuk info lanjut, boelh terus berhubung dengan saya k.. Sekiranya anda mempunyai kekangan kewangan, saya sentiasa ada HARGA ISTIMEWA utk pelanggan online saya..

FB : Aryn Fadz Lee
Cal/ Msg / Whatsapp : 013-8382808
Email : kawan_sya@yahoo.com

With Love,

Aryn ummy c furqan n c fyrash..hehe..