Archive | August 2015

PENGEDAR SAH SHAKLEE YANG AKTIF DI SABAH, SARAWAK DAN SELURUH MALAYSIA

Salam dan hai semua. Sejak-sejak saya bertukar dari Blogspot ke WordPress, ramai yang tegur yang saya kurang menulis tentang Shaklee. Sampai ada yang bertanya, ‘Kakak masih buat Shaklee kah?”

Well, the answer is YESSSSS! Masih la dik.. Hehe. Cuma sekarang saya lebih banyak menulis tentang tips dan ilmu yang saya tahu agar dapat saya curahkan semuanya. Dan jadi rujukan saya di masa akan datang. Ilmu ni kalau disimpan di dada pandai hilang. Jadi tulislah kat blog. Insha Allah.. Sampai bila-bila ada

Untuk pengetahuan anda semua, Shaklee tawarkan sesuatu yang Best hingga Oktober ini. Siapa-siapa yang menjadi ahli Shaklee dan membeli 1 produk, anda akan mendapat VITAMIN PERCUMA iaitu Vita Lea!

Percuma 1 botol multivitamin ini jiak anda mendfatar menjadi ahli Shaklee bulan ini hingga Oktober 2015

Percuma 1 botol multivitamin ini jika anda mendfatar menjadi ahli Shaklee pada bulan ini hingga Oktober 2015

Seronok kan? Tidak pernah-pernah Shaklee buat promosi begini. Dan yang paling best lagi, bulan Ogos ini Shaklee bagi 50% diskaun untuk beli ESP dan Vitamin C yang famous tu. Amboi-amboi, orang semua nak naikkan harga, Shaklee pula bagi harga runtuh.

Dan berakhirlah promosi 50% diskaun malam tadi. Penat juga, berulang alik ke Branch Shaklee di Kota Kinabalu dari rumah kami di Kinarut Papar semata-mata mahu grab peluang ni. Stok pun berduyun-duyun . Semua berebut mahu ambil peluang ni. Tapi, peluang ni hanya untuk member Shaklee sahaja ya 🙂

stok shaklee 2

First round memborong

stok shaklee

Order lagi. ambil peluang untuk diskaun yang ditawarkan

So, sapa-sapa yang rasa tak perlu jadi ahli Shaklee, alasan ini adalah alasan yang sangat kukuh untuk anda membuat keputusan menjadi ahli Shaklee. Sebab keistimewaan ini hanya untuk ahlinya sahaja. Bukan ahli, kena ambil harga bukan ahli :). Mahu tahu apa yang best dia jadi ahli Shaklee ni lebih-lebih lagi jika anda menjadi keluaga Shaklee saya? Jom baca ni

Kelebihan menjadi Ahli Shaklee;

– Mendapat sokongan padu dari team kami

– Mendapat coaching berterusan

– Menjana pendapatan sehingga 4 angka sekiranya anda rajin dan bersemangat kental

– Jika perlukan bantuan mendapatkan stok, kami boleh membantu anda

– Sesi pembelajaran secara offline dan online

– Diberikan tunjuk ajar bagaiman mewujudkan blog atau website seperti blog saya ini

– Diberikan tunjuk ajar bagaimana dan rahsia kekal aktif bersama Shakle

– Dan banyakkkkk lagi

Jika anda berminat ingin bersama keluarga Shaklee kami, anda boleh hubungi saya di talian 016-587 9882 atau menghubungi Pengedar Shaklee yang aktif di dalam keluarga Shaklee saya;

Kota Kinabalu – Sazizi Salim ( 010-955 5204)

Karamunsing – Anisah Sawit ( 014-340 4960 )

1 Borneo – Angelina albinus ( 016-847 4352 )

Kinarut  – DG Norazwana ( 014-651 9700)

Kepayan – Vivian ( 010-9348788 )

Papar – Zaitun Wahit ( 016-846 5248 )

         – Norhafizah ( 014-556 4456 )

Sabindo – Siti Nurhazirah ( 013-863 7838 )

Putatan – Siti Hasmahani ( 013-871 9302 )

Membakut – Dg Rozwani ( 013-853 1196 )

Beaufort – Susanti Osman ( 014-865 1065 )

Kota belud – Rebecca Sugau ( 010-941 2280 )

Sandakan – Sumirah Surip ( 013-802 5383 )

Keningau – Sharul Nizam ( 013-867 3422 )

                Marjorie Sylventer ( 013-5408541 )

Tenom – Sanisah Paiman ( 014-867 9306 )

Mukah, Sarawak – Katherine Livan ( 013-843 9105 )

Kuching Sarawak – Belynda Yvonne ( 014-994 2176)

Miri, Sarawak – Nurul Syaffeera ( 019-802 7399 )

See you at the top! 🙂

Share

TINGKATKAN IMUNISASI BADAN DENGAN NUTRIFERON AGAR TIDAK MUDAH JATUH SAKIT

Salam dan hai semua.. Akhir-akhir ini ramai juga ibu-ibu mengadu mengatakan bahawa bayi mereka yang masih kecil atau anak-anak kecil mereka mudah sangat dijangkiti demam dan selsema. Mungkin penyakit ini kita anggap biasa, akan tetapi jika dibiarkan berlarutan ia boleh membahayakan nyawa terutama kepada anak-anak yang masih kecil

Ini mungkin terjadi kerana lemahnya sistem imunisasi kita di saat penyakit mudah berjangkit semakin berleluasa kini. Lemahnya sistem imunisasi adalah disebabkan kurangnya pemakanan yang sihat

Antara suplemen Shaklee yang boleh membantu mengukuhkan sistem imunisasi badan kita adalah Nutriferon.

Imunne Booster semulajadi

Imunne Booster semulajadi – Dalam box ni 30 stick Nutriferon. Berbentuk serbuk dan boleh dicampur dengan air untuk diminum

 

Kisahnya bermula apabila Dr. Yasuhiko Kojima dari Universiti Tokyo menjumpai interferon pada 1954 selepas membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan.

Interferon ni adalah sejenis protein yang dilepaskan oleh sel utama apabila badan menyedari adanya pathogens seperti virus, bakteria dan sel-sel barah. Kira macam dia ni Security Guardlah bila ada penjahat masuk dalam badan. Hehe..

Jadi Doktor ni menetapkan bahawa ekstrak biji labu, bunga Saffolower, Honeyscukle Jepun dan biji Plantago mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh. So, dari situlah terhasilnya Nutriferon yang membantu tingkatkan dan kukuhkan ssitem imunisasi badan kita. Bila kita minum Nutriferon, sistem imunisasi akan meningkat dan badan akan lebih kuat melawan sebarang jangkitan. Insha Allah

Antara kelebihan Nutriferon yang saya panggil Immune Booster ini adalah;

  • Melindungi daripada influenza
    • Interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobin bagi melawan sel-sel tumor dan kanser. Ia juga membantu mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi
  • Kukuhkan sistem imunisasi dalam masa 3 hari
    1.  Kajian menunjukkan bahawa interferon mampu merangsang dan mempertingkatkan sistem imun tubuh secara keseluruhan dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh T-Cells, B- CElls dan Makrofag
  • Meringkan stres dan kelesuan
    • Stres, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk membuatkan badan menjadi tidak sihat. Nutriferon boleh membantu mengurangkannya
  • Melambatkan penuaan
    • Formula unik Nutriferon merangsang Macrofag untuk mengurangkan radikal bebas, sel-sel jahat, virus dan kuman
  • Mengurangkan infeksi oleh pesakit-pesakit Hepatitis B dan C
    • Keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus membantu mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan seperti kembung perut, mual, muntah dan lain-lain kepada pesakit Hepatits B dan C
  • Membantu mengurangkan masalah berkaitan menopaus
    • Dengan pengambilan Nutriferon, masalah seperti hipertensi, kolestrol tinggi, kitaran darah dan masalah lain berkaitan Menopaus dapat dikurangkan
  • Membantu mengurangkan simptom PMS
    • Terbukti secara klinikal bahawa Nutriferon mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidak seimbangan sistem endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit belakang, sakit payudara, jerawat, gelisah, insomnia dan mood swing

Saya memang suka Nutriferon ni. Kalau tidak sakit, saya akan amalkan seminggu sekali. Alhamdulillah, selalunya bila saya atau anak-anak sakit, kami akan ambil Nutriferon. Selalunya sakit cepat sembuh. Tapi semua dengan izinNya jua :).

Saya paling suka bila ada tanda-tanda resdung nak keluar, saya ambil Nutriferon cepat-cepat. Atau rasa gatal hati nak makan udang yang saya alergik tu, saya ambil Nutriferon sebelum makan. Alhamdulillah.. Selalunya resdung atau alergik tidak jadi keluar 🙂

Jika anda berminat dengan suplemen ini, anda boleh terus hubungi saya ya!

Aryn Fadz Lee l 016-587 9882 🙂

Share

KETAHUI SIMPTOM-SIMPTOM PENYAKIT TANGAN, KAKI DAN MULUT – HFMD UNTUK IBU BAPA BERTINDAK AWAL

Salam dan hai semua. Akhir-akhir ini sangat mudah anak-anak terdedah dengan bermacam-macam jangkitan dan salah satunya adalah penyakit tangan, kaki dan mulut atau singkatannya HFMD

Jangan ambil ringan dengan HFMD

Jangan ambil ringan dengan HFMD

Penyakit tangan, kaki dan mulut (HFMD) adalah ppnyakit yang selalu menjangkit kanak-kanak bawah 10 tahun yang disebabkan oleh virus (kumpulan enterovirus). Ia merebak dari individu ke individu yang berhubungan secara langsung melalui lelehan hingus, air liur, najis dan cecair ruam dari mereka yang dijangkiti. Orang dewasa pun boleh dijangkiti tetap kanak-kanak di bawah 5 tahun adalah paling mudah dijangkiti

Penyakit ini juga selalunya terjadi dalam kelompok kanak-kanak yang ditempatkan bersama. Ia merebak melalui tangan yang tidak dicuci bersih selepas melakukan penukaran lampin atau tersentuh air liur (drool) yang mana membolehkan virus berpindah dari satu kanak-kanak ke kanak-kanak yang lain.

Antara tanda-tanda dan gejala HFMD adalah;

  • Demam
  • Sakit tekak
  • Ulser pada tekak, mulut dan lidah
  • Ruam dengan vesikel (lepuhan kecil 3-7mm) pada tangan, pergelangan tangan, kaki dan kawasan lampin. Vesikel lazimnya terjadi pada tapak tangan dan tumit kaki
  • Sakit kepala
  • Hilang selera makan

Biasanya penyakit ini sederhana dan ruam sembuh dalam masa 5-7 hari. Tapi hal ini amat merisaukan ibu dan bapa kerana apabila ada ulser di dalam mulut, anak-anak tidak mahu makan kerana berasa sakit. Ini menyebabkan mereka kerap menangis.

Bawa anak segera ke klinik jika anda mendapati anak anda mengalami simptom-simptom di atas. Selain itu, galakkan anak selalu membasuh tangan dengan betul , minum air banyak, elak membawa mereka ke tempat yang sesak dan sentiasa menjaga kebersihan dari rumah

Ibu dan bapa juga boleh berikan mereka suplemen yang membantu meningkatkan imunisasi badan seperti Nutriferon, Chewable Vit CMealshakes untuk membantu kanak-kanak agar tidak terus lemah apabila kurang makan serta Performance Drink untuk mengelakkan dehidrasi

Aryn Fadz Lee l 016-587 9882

Share

CARA PSIKOLOGI MENDIDIK ANAK MENGIKUT ISLAM

Salam dan hai semua. Baru -baru ini terjumpa 1 artikel di Facebook yang bagus yang bertajuk psikologi mendidik anak cara Islam oleh imuslimshop.com. Ingin pula saya kongsikan di blog saya ini . Peringatan yang sangat berguna buat saya sebagai seorang ibu kepada 3 orang anak yang masih kecil

Keluarga yang bahagia adalah impian semua orang

Keluarga yang bahagia adalah impian semua orang

Cara mendidik anak mengikut Islam

1) Memberi nama panggilan yang baik

Panggillah anak dengan nama yang baik-baik. Nama panggilan yang kurang baik boleh menyebabkan anak berasa rendah diri dan malu

2) Peluk anak setiap hari

Kajian menunjukkan anak-anak yag dipeluk setiap hari akan mempunyai kekuatan IQ yang lebih kuat daripada anak yang jarang dipeluk

3) Pandang anak dengan kasih sayang

Pandanglah anak anda dengan penuh kasih sayang. Ini amat membantu anak berasa lebih yakin apabila berhadapan dengan persekitaran

4) Dengar bila anak bercakap

Luangkanlah masa untuk mendengar anak bercerita atau bercakap. Tunggu giliran anda untuk bercakap. Ini akan membantu anak memahami tentang giliran untuk bercakap dan ajar anak bercakap perkara-perkara yang baik-baik sahaja

5) Tidur dengan ciuman

Ciumlah anak-anak sambil mengusap kepala mereka sebelum mereka tidur sebagai tanda kasih sayang. Bacakan doa yang baik buat mereka dan biarlah mereka dengar doa tersebut

6) Elak mengeluh kerana anak

Janganlah mengeluh dalam membesarkan anak-anak walaupun ketika mereka membuat ibu dan bapa marah. Keluhan akan membuatkan anak-anak merasakan diri mereka adalah beban.

7) Tunjuk cara menenangkan diri kepada anak

Jika anak-anak bergaduh, tunjuk cara yg sesuai untuk menenangkan diri kepada mereka seperti memeluk mereka ketika mereka marah sambil memberikan kata-kata nasihat. Leraikanlah mereka dengan suara yang lembut

8) Elakkan guna tangan atau anggota tubuh badan lain untuk memukul anak

Jangan sesekali menampar anak menggunakan tangan kita. Ia akan menyebabkan anak bertambah nakal dan degil. Pukullah di telapak kaki dengan tujuan agar anak tersedar dari perbuatannya dan bukan untuk tujuan melepaskan marah

9) Terima anak seadanya

Anak adalah anugerah Ilalhi yang diciptakan dengan pelbagai sikap dan sifat. Ada ibu bapa yang dianugerahkan dengan anak yang mencabar kesabaran selalu dan ada yang dikurniakan dengan anak yang cool sahaja. Hargailah mereka. Kehadiran mereka bukan sahaja sebagai pelengkap rumah tangga tapi juga sebagai ujian untuk kita. Terimalah juga bahawa kita bukan ibu bapa yang sempurna

“Dan ketahuilah, bahawa hartamu dan anak-anakmu itu hanyalah sebagai cubaan dan sesungguhnya di sisi Allah lah pahala yang besar”

Surah Al Anfaal, Ayat ke 28

Aryn Fadz Lee l 016-587 9882

Share

11 CARA MUDAH MENJEMPUT REZEKI DARI BUKU MUDAHNYA MENJEMPUT REZEKI

Salam dan hai semua.. Baru-baru ini saya membaca buku Mudahnya Menjemput Rezeki karya Ustaz Fathuri Salehudin. Sebenarnya, saya sudah pernah membaca buku ini. Tapi kali ini saya baca semula untuk Refresh otak saya ini. Hehe..

Tapi rasanya sungguh berbeza kali ini. Saya dapat rasakan membaca buku ini bagai membaca buku ini buat pertama kali. Rasanya kerana saya lebih memahami intipatinya kali ini. Dan ia lebih meresap jauh ke dalam lubuk hati

Buku Mudahnya Menjemput Rezeki telah diulang cetak banyak kali dari tahun 2002

Buku Mudahnya Menjemput Rezeki telah diulang cetak banyak kali dari tahun 2012

Kita selalu mengeluh itu tidak cukup, ini tidak cukup bukan? Tapi kita selalu lupa yang rezeki itu datangnya Dari Yang Maha Esa. Walau kerja di office, gaji yang diterima itu pun dari Yang Maha Esa. Bos cuma orang tengah. Kalau rasa tidak percaya, anda patut baca buku ini 🙂

Antara yang dikongsikan di dalam buku ini adalah 11 cara mudah untuk menjemput rezeki. Menjemput rezeki ini leih mudah daripada mencari rezeki kerana kita sudah tahu rezeki hanya daripada Allah. Satu-satunya pemberi rezeki. Sedangkan kalau ia dicari, kita tidak tahu di mana tempatnya.Justeru, akan banyaklah percubaan demi percubaan yang perlu diharungi.

11 langkah dan cara untuk menjemput rezeki adalah;

1) Mengutamakan solat

Solat adalah tiang agama. Itu ketetapanNya. Menjaga solat seperti menjaga hati si empunya rezeki. Lantas, solatlah di awal waktu. Percayalah, hati akan lebih tenteram dan fikiran akan lebih fokus

2) Solat Tahajjud

Solat Tahajjud adalah kunci untuk membuka segala pintu rezeki. Apa sahaja rezeki sama ada berupa kesihatan yang baik, rasa aman, harta, pangkat, semuaya boleh dibuka dengan kunci ini

Dalam sahih Muslim terdapat riwayat daripada Abu Hurairah r.a bahawa Rasullullah bersabda

Allah turun ke langit dunia pada setiap malam ketika berlalu sepertiga malam pertama. Maka Dia berkata : ” Aku adalah Sang Raja, Aku adalah Sang Raja, siap sahaja yang memohon kepada-Ku maka Aku akan mengabulkannya, sesiapa sahaja yang meminta kepada-Ku maka Aku akan memberinya, siapa sahaja yang memohon keampunan kepada-Ku maka Aku akan mengampuninya. Dai tetap seperti itu hingga muncul cahaya fajar”.

3) Solat Dhuha

Firman Allah dalam satu hadis qudsi bermaksud:

Wahai anak Adam! Tidakkah engkau sanggup bersolat empat rakaat pada awal siang hari, nanti aku ( Allah) akan mengcukupkan pada akhir harimu itu ( Riwayat Abu Dawud)

Solat yang dimaksudkan adalah Solat Dhuha.

4) Zikrullah

Zikir dapat melahirkan rasa cinta kepada Allah dan juga dicintai Allah. Orang yang banyak berzikir akan merasa kemanisan dan asyik apabila menyebut-nyebut nama Allah

Zikir sangat mudah dilakukan. Boleh dilakukan ketika anda baring di tilam empuk tanpa perlu berada di atas sejadah. Antara kelebihan berzikir menurut kitab khusus berjudul al-Waabilussoyyib adalah;

  • Menjauhkan syaitan dan menghancurkan kekuatannya
  • Zikir menyebabkan Allah redha
  • Menjauhkan dukacita dan kerisauan di hati
  • Menguatkan hati dan badan
  • Zikir menyebabkan hati dan wajah bercahaya
  • Zikir menarik rezeki

5) Doa

Ibnu ‘Ataillah berkata dalam kitab Hikamnya

” Apabila Allah melepaskan lidahmu untuk meminta, ketahuilah sesungguhnya Alalh hendak memberimu”.

Berdoalah dan memohon dengan Sang Pencipta kerana hanya dia mampu menunaikan doa kita

6) Mendoakan orang lain

Mendoakan orang lain juga dianggap sedekah dan sedekah pasti akan ‘berbuah’. Siapa lagi yang akan menikmati buah amal itu kalau tidak pelakunya. Marilah kita bertekad mahu menjadi orang yang paling kerap mendoakan orang lain

7) Sedekah

Formula langsung dari Allah tentang sedekah

1-1 = 10

Sesiapa berbuat kebaikan mendapat sepuluh kali ganda amalannya. Dan sesiapa berbuat kejahatan dibalas seimbang dengan kejahatannya. Mereka sedikit pun tidak dirugikan (dizalimi)

(Al-An’am 6: 160)

Jom banyakkanlah memberi. Teruskanlah memberi kerana segalanya pasti Allah balas berlipat ganda

8) Membaca Al-Quran

Aktiviti ini benar-benar memberi manfaat kepada kehidupan kita di dunia dan berpanjangan hingga ke akhirat. Al-Fatihah, Surah Yasin dan Al-Waqiah adalah antara surah yang bagus diamalkan untuk menjemput rezeki

9) Asma’ul Husna

Menyebut nama Pemberi Rezeki itu sendiri sebanyak-banyaknya merupakan salah satu cara menjemput rezeki. Moga-moga Allah yang Maha Kaya lagi Maha Pemurah membukakan pelbagai pntu rezeki

10) Bersyukur

Jika kita mahu berasa aman dan rezeki berganda, sentiasalah bersyukur. Apabila dapat nikmat kita bersyukur dan apabila dapat mudarat kita bersabar. Kemampuan bersukur adalah merupakan taufik daripada Allah. Bersyukurlah walau untuk hal-hal kecil

11) Tekun Berusaha

Siapa sahaja yang bersungguh-sungguh pasti akan mendapati rezeki yang melimpah dalam pekerjaannya. Sebaliknya, orang yang tidak bersungguh-sungguh, maka ramailah orang yang akan berpaling darinya

Jemputlah rezeki dengan mengagungkan Si Pemberi Rezeki. Insha Allah,  rezeki akan mudah datang kepada kita dan tanpa kita sedari.

Dan saya sangat-sangat recommend pada semua orang terutama yang selalu buntu dengan masalah kewangan itu membaca buku ini. InshaAllah, anda akan ‘nampak’ jalan yang lebih jelas dalam menyelesaikan masalah anda 🙂

Aryn Fadz Lee l 016-587 9882

Share

5 CARA UNTUK MENGURANGKAN SAKIT TONSIL DAN SAKIT TEKAK DARIPADA MEREBAK

Salam dan hai semua. Musim sekarang memang senang kita dijangkiti tonsil atau sakit tekak bukan? Dengan cuaca yang tidak menentu, cuaca panas yang agak panas dan ditambah dengan kurangnya minum air, ia menjadi antara penyebab mudah dijangkiti tonsil dan sakit tekak.

Sakit tekak atau tonsil boleh mendatangkan ketidakselesaan sepanjang hari

Sakit tekak atau tonsil boleh mendatangkan ketidakselesaan sepanjang hari

Jika anda mula rasa tekak seperti kering dan tidak surut walaupun setelah meminum banyak air, adalah baik untuk anda mengambil langkah-langkah berikut;

1) Tingkatkan antibodi anda bagi membantu badan anda melawan sebarang jangkitan

Anda boleh meningkatkan antibodi anda dengan mengambil lebih banyak buah-buahan, sayur-sayuran atau Vitamin C. Saya cadangkan anda tambah Nutriferon, Immune Booster Shaklee bagi membantu badan anda kekal sihat

2) Kurangkan makanan yang keras dan ambil makanan yang lembut seperti sup ayam

Apabila tekak mula kering, selalunya makanan pepejal yang keras akan menyakitkan tekak. Cubalah ambil Sup ayam atau bubur nasi ayam. Sup ayam boleh membantu mengurangkan keradangan di tekak

3) Jika tonsil makin teruk, ambil aiskrim bagi mengurangkan keradangan di bahagian tekak. 

4) Sekiranya anda tidak mampu menelan nasi atau hidangan utama, atau kekurangan selera makan disebabkan tonsil ini, anda boleh ambil suplemen protein agar badan anda terus bertenaga. Badan yang lemah akan menyebabkan jangkitan menjadi semakin teruk

5) Berfikiran positif

Tonsil dan sakit tekak adalah jangkitan yang boleh dirawat. Sentiasalah berfikiran positif yang anda akan sihat kerana badan dan minda yang kuat amat membantu menghalang jangkitan merebak

Aryn Fadz Lee l 016-587 9882

Share