ENERGIZING SOY PROTEIN ATAU ESP YANG SEDAPP!!

  Salam sayang semua..hari ni bz sgt di ofice..dgn appointment 2nd son yg ke6 bulan, mana lagi attend pelanggan di ofice mana lagi nak jawab soalan2 dari customer2 tersayang..tp xpa, itu smua ujian Yang Maha Esa..untuk menguji ketahanan kita..

  so, malam ni saya mau share tentang ENERGIZING SOY PROTEIN  atau org Shaklee slalu pggil ESP SHAKLEE ..knapa mau share pula psal ESP ni?dgn entry YANG SEDAP!! lagi pula..sbab utamanya ESP ni supplement favourite no.1 saya n saya suka mnum sbb SANGAT2  SEDAP!!!hehe..boleh cmpur twister, milo, horlicks ka..tp pling sy suka campur milo, n xpyh lagi tanpa gula..sbb ESP ni sda kasi sdap tu milo..hehe..

  selain tu, sjak sy tmbah ESP dalam diet seharian saya, saya rasa lebih bertenaga.pernah tau, saya minum ESP tgh mlm sbab suka sangat minum, hari tu termiss pula mnum so sya qadhakan hajat minum ESP tgh mlm..trus sgar bugar n hilang rasa mengantuk..ingt mau tido pastu, tp da segar bgus smbung buat kerja-kerja yang berlambak kat rumah (especially lipat kain yang bertimbun tu..)..hehe..

  Dan yang sya perasan juga sejak consume ESP ni muka pun makin berseri2..hehe..kembang jap sebab baru 3 hari yang lepas sorg staf yang da 2tahun pencen siggah kat opis..pastu trus tgur mama budak ni, ‘APSAL AWAK MAKIN CERAH NI???’ wahhhhhhhh….rsanya dia nak puji apsal makin cantik kot tapi dia tau mama budak ni bini orang..xboleh suka2 hati puji..cheh!perasan lagi.fengsan!!hehe..waa..pnjangnya pujian keperasanan diri ini..hehe..berbalik kepada ESP(berhenti jap, mau minum ESP..Alhamdulillah), antara kelebihannya juga adalah;

1) Memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak

2)  Memengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya

3)  mengawal paras gula dan tenaga yg dibekalkan berpanjangan..


4) As energy booster (kalau minum pagi2 tu.terasa energetic dan tak rasa lapar sangat.. so bonus for weight management)


5) Membantu menggalakan dan mengekalkan pengeluaran susu . Dan yg bestnya, pengambilan ESP konsisten sepanjang penyusuan susu ibu,dapat membantu pekembangan fizikal bayi secara sihat


6) Keanjalan kulit.. Awet muda gitu..… (protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut


7) untuk semua orang yang ingin membina dan mengekalkan badan yang sihat


8) membantu mengkayakan nutrisi dalam susuibu


9) dan BANYYAKKK lagi..(semua entry pun ada kelebihan yang BANYAKK LAGI..hehe..apala c aryn ni)




Kelebihan ESP

TESTIMONI ESP 

baca info di bawah untuk maklumat lanjut ya..

Kenapa Protein penting?

  1. Protein terdiri daripada rantaian asid amino. Apabila kita mengambil protein dalam diet harian, protein akan dicernakan menjadi asid amino dan diangkut melalui darah ke seluruh badan. Sel akan memilih asid amino yang diperlukan untuk membina tisu baru, antibody, hormone, enzim dan sel darah merah.
  2. Protein penting untuk pembaikpulih tisu serta membina tisu baru. Setiap sel memerlukan protein untuk menentukan jangkahayatnya. Protein adalah bahan untama untuk menggantikan sel yang rosak atau mati
  3. Kebanyakan sel darah putih digantik setiap 10 hari

    SEL KULIT DIGANTI SETIAP 24 HARI

    Lebih daripada 98% molekul badan diganti sepenuhnya setiap tahun!!

    Tahukah anda yang otot, rambut, kuku, kulit dan mata diperbuat daripada protein. Begitu juga dengan sel yang membuat hati, buah pinggang, jantung, paru-paru, otak, saraf serta kelenjar seks


Ketahui tanda-tanda kekurangan protein

  1. Mata sembab terutamanya waktu pagi
  2. Bengkak air. Secara umumnya di keliling mata begitu juga buku lali yang bengkak, muka dan juga tangan.
  3. KUKU DIPERBUAT DARIPADA PROTEIN bukannya kalsium. Kekurangan protein akan menyebabkan kuku pecah dan lambat tumbuh.
  4. Struktru folikel rambut adalah protein.

Fakta Penting Protein

Badan memerlukan 9 jenis ASID AMINO PERLU yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan perlu diambil daripada diet harian ataupun supplement. 9 asid amino perlu ini akan membentuk 13 jenis asis amino tidak perlu.


Bagaimana protein mencantikkan kulit?

Kulit menjadi anjal disebabkan kehadiran kolagen yang bertindak seperti simen yang kuat menggabungkan di antara satu sel dengan sel yang lain. Kolagen adalah tisu berstruktur dan proses penggantiannya sangat perlahan. KOLAGEN DIPERBUAT DARIPAPA PROTEIN BERSERAT. Hakikatnya, 30% daripada keseluruhan protein dalam badan adalah kolagen. Fiber putihnya yang kuat itu adalah lebih kuat daripada wayar logam yang sama saiznya serta mempunyai rangkaian elastic kuning yang dipanggil ELASTIN, membentuk jambatan tisu yang memegang badan kita.

Kolagen menguatkan kulit, salur darah, tulang dan gigi. Kolagen adalah satu di antara PROTEIN YANG BERNILAI di dalam badan manusia. Otot-otot di bahagian kaki dan tangan akan mula menggeleber bagi orang sakit atau yang mengamalkan protein rendah diet sebagai tanda mereka sudah kehilangan kolagen.

Ok kawan2..skiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut ttg ESP ni, boleh trus hubungi sy k


FB : Aryn Fadz Lee
FB Page : Vitaminku Sefamilee
Cal/msg/whatsapp : 016-587 9882
email : kawan_sya@yahoo.com

konsultasi berterusan untuk anda saya sediakan & sapa2 yang BELI KOMBO tu sentiasa ada harga ISTIMEWA untuk anda!!JOM BORONG ESP..hehe..


Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge